Vi kan alle drunkne i papirarbejde
Nogle virksomheder har brug for bogføringsassistance, fordi de har vokset sig så store, at de ikke kan klare det selv. Andre har brug for, at deres eksisterende bogholder får assistance, da de har travlt på kontoret. Andre har lige startet eget firma og vil gerne godt fra start. Uanset kommer vi gerne og hjælper. Vores bogholdere kan udføre mangeartede opgaver, som bl.a. er at:
- Bogføre dagligt
- Rykke debitorer og fakturere
- Holde styr på og betale kreditorer
- Køre løn
Vores særlige kompetence i Taskflow Accounting er, at vi trækker på ressourcer fra Taskflow Development. Det betyder at vi også kan rådføre i automatiseringer og effektiviseringer af arbejdsgange løbende. Mange virksomheder kan spare mange mandetimer uden at de er klar over det, ved brug af små programmer som letter bogføringen.
Bogføring
Størrelsen på din virksomhed, antallet af posteringer pr. måned samt din momsperiode er medvirkende faktorer til, hvor ofte det giver mening at bogføre i din virksomhed. Derudover kan du have andre opgaver som du ønsker at vi løser; lønkørsel, debitorstyring, kreditorbetaling, budgetopfølgning med mere, som kan have andre deadlines end selve bogføringen.
Vi afregner alle dine opgaver med en fast timepris, og du betaler derfor kun for de timer/opgaver du reelt har brug for. Det betyder også, at det er nemt at justere samarbejdet op eller ned efter sæsonudsving eller din virksomheds udvikling.
Ved at outsource din bogføring til os sparer du administationsomkostningerne til en fastansat medarbejder, og får desuden også gavn af vores brede kendskab og erfaring fra flere brancher, samt vores specialiseret kompetencer inden for bogføring.
Løn
Vi kan køre din løn i Danløn eller i Dataløn. Uanset om du kører med månedsløn eller 14 dages løn eller begge dele, så er vi klar til at påtage os opgaven.
Vi bogfører lønnen i dit regnskab og vedligholder medarbejderdataen efter behov, ligesom vi også kan indberette b-honorarer, diæter og royalties.
Med adgang til din NemRefusion på virk.dk, kan vi også søge om refusioner ved sygdom, barsel og i forbindelse med fleksjobansatte.
Har du andre udfordringer i forbindelse med lønkørsel og medarbejdere, så fortæl os det endelig, måske har vi løsningen.
Kreditor og debitor styring
Vi hjælper med at holde styr på både kreditorer og debitorer.
Kreditorer: Vi kan sørge for at dine leverandørfakturaer og andre regninger bliver lagt til betaling til tiden. Vi opretter og vedligeholder dine leverandører/kreditorer i regnskabsystemet og bogfører fakturaer og kreditnotaer på de rette konti, så du hele tiden har et overblik over virksomhedens udgifter.
Debitorer: Vi kan sende dine fakturaer afsted til dine kunder og løbende følge op på udestående og rykke dine debitorer for betaling. Vi opretter og vedligeholder dit kundekartotek og registrerer og bogfører indbetalingerne fra dine kunder, så du hele tiden har et overblik over tilgodehavender og forfaldne beløb.
Moms, skat og afgifter
Moms: Vi holder styr på din moms og indberetter den til tiden. Har du salg til andre EU land skal dette indberettes særskilt hvert kvartal, hvilket vi selvfølgelig også klarer.
Skat: Alt efter hvilken virksomhed du har, gør vi dit regnskab klar til revisor eller indberetter din årsopgørelse, hvis du ønsker det.
Lønsumafgift: Sælger din virksomhed varer eller ydelser der er momsfritaget og hører under lønsumsafgift, kan vi holde styr på og indberette dette.
Afgifter på energi og miljø: Nogle virksomheder kan få refusion eller fritagelse for afgifter på fx el, varme eller brændstof, hvis de opfylder særlige krav. Opfylder din virksomhed dette, hjælper vi med at udregne udgifterne og indberette til Skat, så du kan få godtgørelsen.